Zamítnutá žádost o půjčku či úvěr. Nemilá situace, ale velmi obvyklá. Pro všechny skupiny žadatelů o úvěr, od prvožadatelů bez historie po zoufalé mnohonásobné dlužníky s negativní úvěrovou historií, tato situace vždy představuje komplikaci v jejich záměrech. Čeho se v takových případech zaručeně vyvarovat?
- V žádném případě se nepokoušejte prorazit hlavou zeď a pokud vám nepůjčili v jedné bance, nechoďte ihned, ba ani zítra či za týden do další a další a další …. Proč? Výsledek bude totiž tentýž – dočkáte se jen dalších zamítnutí. Vaše frustrace se bude prohlubovat a dožene vás leda tak do rukou pochybných společností. Hlavně se ale budou v registrech množit negativní záznamy a na delší čas si vystavujete pro banky stopku. Na to pamatujte. Ideální minimální doba, kdy po zamítnuté žádosti můžete zkusit podat novou, jsou alespoň 3 měsíce.
- Pokud možno nezkoušejte podávat žádosti on-line. Je to lákavé, snadné a rychlé. Stejně tak rychle ale přijde v případě zamítnutí negativní záznam do registru. Máte-li tu možnost, volte raději osobní jednání na pobočce. Proč? V takovém případě totiž máte po předběžném skóringu vaší historie a bonity svojí žádost stornovat. A pamatujte: storno na vlastní žádost klienta je sice v registrech vidět také, ale není to negativní záznam! U on-line žádostí tato možnost není.
Uvedené platí nejen pro všechny skupiny žadatelů o úvěr, ale zároveň pro všechny typy úvěrů. Chcete-li půjčku na nové auto, nebo udělat konsolidaci … tak čtvrt roku lze, byť s lítostí, asi oželet. Ale třeba u hypotéky můžete svojí zbrklostí a neinformovaností přijít o vysněné bydlení.
Co tedy dělat, když vám byla zamítnuta půjčka? Poradit se, hledat pomoc, hledat problém … a ten odstranit. V klidu, s rozvahou a s pomocí odborníka. Nekažte si životní plány a úvěrovou historii. Obraťte se o pomoc na nás!